Budúcnosť UI M
Mojím cieľom nebolo vytvoriť matematicko-fyzikálnu kalkulačku s umelou inteligenciu ale umelú inteligenciu samotnú. Nie, nie som rojko a uvedomujem si, že k behu niečoho takého by bol potrebný niekoľko stotisíc krát rýchlejší počítač oproti tým naším so schopnosťou vnímania sveta okolo seba.
Chcem vytvoriť skôr program, ktorý dokáže odhadnúť potreby užívateľa počítača alebo iného zariadenia a plne mu vyhovieť. Moderné programy sú už na to zamerané, no väčšinou sa stáva, že sa užívateľovi skôr nevyhovie alebo aj keď sa vyhovie, tak príde zas iný, čo by potreboval niečo iné a pod.
K tvorbe tohto programu chcem venovať celý život, teda nechcem po nejakej verzii vývoj zastaviť (mimochodom narodil som sa v roku 1980). Tvorbu chcem rozdeliť do týchto fáz:
- vytvoriť kvalitné jadro programu a vylepšovať ho (jadro je už hotové)
- vytvoriť strieborné neuróny s matematickými operáciami (hotovo)
- plne cez program komunikovať medzi mnou a jeho užívateľmi (hotovo)
- vytvoriť strieborné neuróny s logickými operáciami (hotovo)
- vytvoriť strieborné neuróny pre prácu s databázami a súbormi
- vytvoriť strieborné neuróny pre prácu s hardvérom a externým softvérom
- naučiť program generovať slová a vety
- vstupné údaje získavať aj z textu a nie len z predvolených hodnôt
- naučiť program pracovať s internetom, aby dokázal sám získavať nové poznatky
Program zatiaľ plánujem distribuovať stále zadarmo a hádam mi to vydrží.
Autor Martin Kasman.